Betingelser

Opdateret 10. Augusti, 2022.

Ordre og betaling

Aftalevilkår

Ved køb af et produkt på Najell.dk, indvilliger du i disse vilkår og betingelser.

Ordrebekræftelse

Vi sender en ordrebekræftelse til den e-mailadresse, du har angivet, så snart din ordre er blevet registreret i vores system. I ordrebekræftelsen finder du alle detaljer om det produkt, du har købt: pris, fakturerings- og fragtoplysninger. Hvis du ikke modtager en ordrebekræftelse, så tjek venligst din mappe med spam eller uønsket mail, før du kontakter os.

Hvis der er fejl i ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os på [email protected]

Priser

Alle priser på hjemmesiden er anført i dkk og inkluderer moms. Når du bestiller via Najell.dk, er det priserne angivet på hjemmesiden, der gælder. Priserne inkluderer ikke betalingsgebyrer, fragt og faktureringsomkostninger eller lignende, som måske tilføjes, og som anføres separat.

Skulle der være fejl i vores priser, giver vi dig besked, og du vil få mulighed for at annullere eller genbekræfte din bestilling til den korrekte pris.

Betalingsmetoder

Du kan betale for din ordre på Najell.com med følgende:

  • Kort eller kreditkort (vi accepterer de fleste). Det er gratis at betale med kort.
  • Faktura fra Klarna (ikke tilgængeligt i alle lande). Fakturaen sendes til din angivne e-mailadresse i forbindelse med din ordres afsendelse fra vores lager. Betalingsfristen er 30 dage.

Betalingsvilkår

Ifølge loven skal du være 18 år eller ældre på købstidspunktet for at betale med kort. 

Vi benytter betalingstjenester fra en tredjepart, Klarna. De har deres egne vilkår for brug og håndtering af købers persondata. Disse vilkår er tilgængelige, når der vælges betalingsmetode.

Rabatkoder

Rabatkoder kan ikke kombineres med andre tilbud eller rabatkoder på vores hjemmeside.

Udsalg/tilbud

Najell forbeholder sig retten til at annullere køb af nedsatte varer, hvis varelageret ikke er blevet opdateret korrekt, og varerne derfor ikke længere er på lager. 

Persondata

Når du gennemfører en bestilling hos Najell AB, indvilliger du i, at dine oplysninger registreres. Dine oplysninger bruges til at administrere og gennemføre din ordre. Vi beskytter dit privatliv og indsamler ikke flere oplysninger end nødvendigt for at behandle din ordre. Vi sælger eller videregiver aldrig dine oplysninger til en tredjepart.

Najell AB er ansvarlig for behandlingen af de persondata, du som kunde har videregivet til os. Ifølge GDPR (Persondataforordningen) har du ret til at modtage de persondata, vi har registreret om dig. Hvis du mener, de er urigtige eller irrelevante, kan du anmode om at få dem rettet eller at de bliver fjernet fra vores kunderegister. Ønsker du dine oplysninger rettet eller fjernet, så kontakt os venligst på [email protected] De oplysninger, du videregiver om dig selv, bruges kun internt.

Leveringstider og -gebyrer

Leveringstid

Vi leverer din ordre til det postkontor eller udleveringssted, der ligger tættest på din bopæl – i Europa leverer vi normalt inden for 3-5 hverdage. For ordrer uden for Europa kan leveringstiden variere. 

Ordrer afgivet i weekenden, eller på en helligdag, afsendes førstkommende hverdag. Ordrer afgivet omkring højtider eller ferier med mange køb kan tage længere tid om at ankomme grundet højere antal leveringer for fragtmændene. Dette ligger uden for Najells kontrol.

Du vil modtage en e-mail, når din ordre er blevet afsendt, samt når den vil blive leveret til dit hjem eller kan afhentes på dit lokale postkontor. 

Levering til et lokalt servicepunkt eller postkontor

Du vil modtage en e-mail, når din ordre afsendes fra vores lager, og når din pakke kan hentes på dit lokale postkontor.

Hvis pakken er beskadiget, når du henter den, skal du give Najell besked.

Hjemmelevering

Du modtager en e-mail, når din ordre afsendes fra vores lager, hvor du kan følge din ordre og foretage eventuelle nødvendige ændringer.

Hvis pakken er beskadiget, når du henter den, skal du give Najell besked herom.

Levering inden for Den Europæiske Union (EU), Norge og UK

Gratis levering af ordrer inden for EU, Norges og UKs grænser.

Levering uden for Den Europæiske Union (EU), Norge og UK

For ordrer uden for EU, Norge og Uk vil leveringsomkostninger blive tilføjet.

Hvis du bor uden for Den Europæiske Union, Norge og UK, bliver du måske nødt til at betale toldafgift, når du modtager din pakke. Kontakt venligst dit lokale toldkontor for specifik information om moms og skat i netop dit land.

Manglende afhentning af en pakke

Der opkræves et gebyr på 30 € for pakker, der ikke er blevet afhentet af kunden. Beløbet svarer til Najells fragtomkostninger til afsendelse og returnering af pakken.

Hvis du fortryder dit køb, efter pakken er blevet afsendt fra os, skal du hente pakken på dit leveringssted og sende den tilbage til os. Hvis pakken ikke afhentes, bliver den automatisk registreret som ikke-afhentet, og du opkræves herefter et gebyr.

Returnering og bytte

Fortrydelsesret og returnering

Du har 30 dages fortrydelsesret fra den dato, du modtager din ordre. På nedsatte varer har du 14 dages fortrydelsesret.

Bemærk venligst at en ikke-afhentet pakke ikke betragtes som fortrydelse eller returnering.

Du har ret til at besigtige produktet, men det skal returneres i ubrugt stand og i den originale emballage.

Returnering

Hvis du vil returnere ét eller flere produkter:

  • Udfyld returformularen, der fulgte med din ordre eller som du kan få hos leveringsfirmaet.
  • Send produktet/produkterne tilbage til os eller tilmeld returneringen hos det samme leveringsfirma, som du modtog pakken fra.

Du har ret til at besigtige produktet, men det skal returneres i ubrugt stand og i den originale emballage.

Gratis returnering i Sverige, Danmark, EU, Norge og UK

Brug venligst den forudbetalte returlabel. Hvis du ikke har modtaget denne, så send venligst en e-mail til [email protected]. Du kan ikke få pengene tilbage i kontanter.

For alle andre lande

Returomkostninger betales af kunden. Send produkterne til: Nowaste, Porfyrgatan 2, 254 68 Helsingborg, Sweden.

Alle returvarer skal pakkes så godt ind, at de ikke beskadiges under transporten. Du må ikke tape eller klistre noget direkte på varens originale emballage.

Bemærk venligst, at det er dit ansvar, hvis varen forsvinder eller beskadiges under returfragten, så sørg for at pakke den godt ind. Najell AB er ikke ansvarlige for bortkomne pakker.

Refusion

Så snart din returnering er færdigbehandlet og godkendt, bliver du refunderet på samme måde, som du betalte for varen. Det kan tage vores lager op til 7 hverdage at behandle din returnering, efter varen er ankommet til lageret. Vi refunderer dig senest 14 dage efter, at din returnering er blevet færdigbehandlet og godkendt.

I forhold til refusionsbeløbet forbeholder vi os retten til at fratrække et beløb svarende til værdiforringelsen (sammenlignet med produktets oprindelige værdi, hvis det er brugt eller beskadiget).

Ombytning

Hvis du vil bytte en vare:

  • Bestil den vare, du vil bytte til, på vores hjemmeside.
  • Udfyld returformularen, der fulgte med din ordre eller registrer returen hos samme leveringsselskap som du mottok pakken fra. 
  • Send varen/varerne tilbage til os. Hvis du ikke har formularen, bedes du sende os en e-mail på [email protected]

Du har ret til at besigtige produktet, men det skal returneres i ubrugt stand og i den originale emballage.

Vi refunderer købssummen inden for 14 dage, når din returforsendelse er blevet færdigbehandlet og godkendt.

Reklamation

I tilfælde af klager, følger vi den gældende forbrugeraftalelov. Se https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/forbrugeraftaleloven/ for nærmere information.

Ønsker du at klage, bør du altid kontakte os, før varen sendes retur til os. Send en e-mail til [email protected], og vedhæft venligst billeder om muligt.

Når vi har godkendt din klage og modtaget varen, sender vi dig en ny vare, såfremt den er på lager. Hvis varen ikke er på lager, refunderer vi det beløb, du betalte for varen, samt returfragten.

Reklamation gælder kun ved originale produktionsfejl og ikke fejl, der forekommer grundet købers ændring af produktets funktion.

Tvister

Ved eventuelle tvister følger vi den gældende forbrugeraftalelov. Se https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/forbrugeraftaleloven/ for nærmere information.

Forbehold

Najell påtager sig intet ansvar for udsolgte varer, billed- eller skrivefejl på hjemmesiden, fejl i produktbeskrivelser eller tekniske specifikationer, forkerte priser eller forkert information.

Najell påtager sig intet ansvar for udsolgte varer.

Najell forbeholder sig retten til at ændre i disse vilkår uden forudgående varsel. Ændres disse betingelser, vil de være tilgængelige på denne side. Vi anbefaler, at du som kunde holder dig opdateret omkring disse betingelser.

Om Najell AB

Najell AB, Kyrkogatan 9b, 222 22, Lund

CVR-nummer: 556819-7494.

Vil du i kontakt med os, kan du chatte med os, sende en e-mail til [email protected], skrive en besked via Facebook eller Instagram eller ringe til os på telefon +46 (0)46 276 91 90.